את חיפוש כתבתי כשהייתי בצבא. מי חשב אז על מותג, או תעשייה שמייצרת מאות מוצרים המבוססים על דמויות שיצרתי? כתבתי את הספר למגירה, מבלי לתכנן אותו - הוא פשוט יצא החוצה, היישר מתוך ראשי, מתוך דמיוני, באופן אינטואיטיבי, זורם וחלק. כמעט ללא עצירות בכתיבה. גם את הציורים ציירתי במהירות. העיצוב של החיפוש היה פשוט ביותר ונוצר בלי הרבה מחשבה. כל כך פשוט שידעתי שאוכל לצייר אותו שוב ושוב מבלי להתאמץ יותר מידי. כל הרעיון היה לכתוב משהו פשוט, בלי הרבה מילים - ובכל זאת - להגיד כל כך הרבה!
החיפוש הראשון היה מצוייר בעפרון, כשציירתי את הדמות בפעמים הראשונות החלטתי לחזור על הקוים עם עט הפיילוט השחור, כדי ליצור קו ברור וקונטראסט חזק של שחור עם לבן. למען האמת לא היה לי אז כלל נסיון ואם תעברו על הציורים השונים תוכלו לזהות חוסר עקביות ומחשבה בכל אחד מהציורים. דבר שהיום אני מודע אליו הרבה יותר. כמות הנקודות שעל גבו של חיפוש משתנה בכל פעם, הפרופורציות של גופו ביחד לראשו שונות גם הן עד כי נראה שבציור אחד ציירתי את חיפוש ובציור אחר ציירתי אותו כפול בגודלו. טעויות תמימות שאני מאמין שתרמו לספר את חזותו הנאיבית שעזרה הרבה מאוד להצלחתו של הספר ואהבתו של הקהל את הסיפור.
מספר שנים לאחר שהספר יצא לאור התחלתי ללמוד בבצלאל ואם זכרוני אינו מטעה אותי עוד בשנה הראשונה ללימודיי הספר השני של חיפוש "משמעות מחפשת חיפוש" כבר היה בתהליכי הוצאה לאור. אך עם כניסתי ללימודים בבצלאל החלטתי לאייר מחדש את הספר תוך שימוש בידע החדש שרכשתי במסלול לימודי האנימציה. מצד אחד לא רציתי שהלוק של הספר יהיה שונה או מתוחכם מידי ביחס לספר הראשון, אולם מצד שני גם לא יכולתי להוציא את הספר בצורה כל כך נאיבית וחסרת מקצועיות כפי שעשיתי בספרי הראשון. רציתי להראות שהתקדמתי ועליתי דרגה בציורים, בסטורי בורד, בעיצוב הדמויות, בזויות המצלמה, באופן בו מסופר הסיפור.
לכן התחלתי את הסיפור עם ציורים פשוטים ודומים לספר הראשון אולם לאחר מספר עמודים החלטתי להציג את הדמויות גם מזויות נוספות.
החיפוש הראשון היה מצוייר בעיפרון, רק לאחר שציירתי את הדמות בפעמים הראשונות החלטתי לחזור על הקוים עם עט הפיילוט השחור, כדי ליצור קו ברור וקונטראסט חזק של שחור עם לבן. למען האמת לא היה לי אז כלל נסיון ואם תעברו על הציורים השונים תוכלו לזהות חוסר עקביות ומחשבה בכל אחד מהציורים. דבר שהיום אני מודע אליו הרבה יותר. כמות הנקודות שעל גבו של חיפוש משתנה בכל פעם, הפרופורציות של גופו ביחד לראשו שונות גם הן עד כי נראה שבציור אחד ציירתי את חיפוש ובציור אחר ציירתי אותו כפול בגודלו. טעויות תמימות שאני מאמין שתרמו לספר את חזותו הנאיבית שעזרה הרבה מאוד להצלחתו של הספר ואהבתו של הקהל את הסיפור.
מספר שנים לאחר מכן בסיום לימודיי ובשנה הראשונה שהקמתי את המותג טרובדור, התלבטתי הרבה לגבי המשך קיומו של חיפוש בעולם המודרני ותחת המותג טרובדור, אולם נוכחתי לגלות כי הדמות אינה בנויה היטב וכי על מנת שאוכל להשתמש בה כדמות מעשית האוחזת בדברים, ולוקחת חלק אקטיבי בסיפור יהיה עלי לשנות אותה ולבנותה מחדש. למרות זאת רציתי שהשינויים יהיו כמה שיותר קטנים ושככל שאוכל להשאיר זכר רב יותר לדמות המקורית כך עדיף. הגעתי לדמות הזו, למרות שגם איתה היתה לי עדיין בעיה כלשהי.
בשלב זה הקפאתי את התעסקותי עם פיתוח הדמות ובשנת 2010 - כ 10 שנים לאחר יציאתו של הספר לאור. בשלו הנסיבות והביאו אותי לעסוק שוב בנושא זה. הפעם החלטתי לשנות את עיניו של החיפוש ולהוסיף לו רעמת שיער קטנה ולהעניק לו מראה מיוחד התואם את אופיו. על גרסה זו של הדמות החלטתי כי תוביל את סיפורי הקומיקס של החיפוש שיעסקו בחיפושים השונים של חיפוש הסקרן. בדמות זו שמרתי על אפו הגדול של החיפוש, על גופו האליפטי וזרועותיו הדקיקות.
הסופר והמאייר עמית אופיר, מומחה ללמידה מואצת, התנהלות אפקטיבית ופיתוח שיטות למידה והמחבר של אין-ספור ספרי ילדים וספרי לימוד ציור רבי מכר עולמיים.ספריו של עמית אופיר מתורגמים ליותר מ 20 שפות ומדורג בתחום לימוד הציור דורגו במקום הראשון במכירות ברשימות רבי המכר של אמזון. עמית הוא מנטור לכתיבת רבי מכר, מלווה ומאמן סופרים בכתיבת ספרים וקריירה המבוססת על הכנסות פסיביות. בתחום העסקי עמית מנהל ומייסד מותג הילדים הישראלי טרובדור המוכר בזכות הדמויות המצוירות והסיפורים בשלל אינסופי של מוצרים הנמכרים ברחבי העולם. עמית מנהל עסקים שונים, מטייל בכל העולם מתוך מטרה ליהנות מהחיים ולהתפתח עוד ועוד ברמה האישית. עמית גם נחשב לאחד המאיירים המהירים בישראל וממציא שיטת הציור והקומיקס המובילה בעולם - "לצייר בקלות". מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של עמית בו תמצאו אינספור תכנים לילדים, מערכי הפעלה, ערכות יצירה, סיפורים ומאמרים נוספים. ניתן ליצור עמי קשר טלפוני: 050-2374195 ובאתר טרובדור הרשמי בכתובת - http://www.amitoffir.com/